2.10.09

Sujudku Pada-Mu Ya Rabbul Izzati

Ya Allah jangan kau ambil nafasku
Sebelum aku bersujud pada-Mu
Ya Allah panjangkan umurku
Agar dapatku beribadat pada-Mu

Ketika cinta bertasbih.. nadiku berdenyut merdu. Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta. Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang. Sujud syukur padamu atas segala cinta. Bisikkan doaku dalam butiran tasbih , walaupun aku sibuk dalam menguruskan urusan duniaku...jangan ditukar ganti dengan nilai yang amat berharga iaitu kasih sayang ibubapa dan kehadiran mereka dalam kehidupanku.

Fajar nanti tiba, aku akan mengucap syukur menjaga nyanyian atas nama-Mu. Penjahit boleh jadi kehabisan benang, tapi benang kerinduanku tidak akan habis untuk mengukap indahnya pesona dan zikir untuk-Mu. Bagaimana aku dapat memalingkan rasa rindu kepada-Mu, Ya Allah ampunkan aku, sesungguhnya terlalu banyak kesalahan dan dosa yang telah aku lakukan sehingga aku malu untuk berhadapan dengan-Mu. Engkau telah memberikan cinta kehidupan dunia kepadaku terlalu banyak sehingga kadang-kadang aku terlupa dari mana ia datang. Ya Allah... aku terlalu lemah dan alpa dalam setiap perbuatanku tetapi Engkau masih memberi nikmat dan kasih-Mu kepadaku.

Kening ini akan ku rapatkan di atas hamparan murni untuk bertemu dengan-Mu. Sujud dahi hamba mencecah ke bumi. Tanda syukur hamba akan kebesaran Ilahi. Ya Rabbul Izzati … Hamba-Mu juga mengharapkan pertemuan dengan-Mu mendapat keredhaan dan limpahan yang abadi. Diri hamba ini mohon hidayah dan petunjuk dari-Mu. Hamparan sejadah suci hamba buktikan padaMu. Sujud cinta hamba hanyalah untuk Tuhan yang berkuasa di atas segala sesuatu.
Ya Allah..Aku takut akan murkaMu

Ketika Cinta Bertasbih....luruhnya airmata taubat gentarnya janji azab seksa balasan dosa perbuatan hambaMu.Ketika Cinta Bertasbih....muhasabah dalam sujud terasa kerdil dihadapanMu, namun ku masih inginkan syurga firdaus-Mu. Ketika Cinta Bertasbih....buku amalan ku terima dari tangan kiri atau kanan, kelulusan atau kegagalan akan menjadi percaturan dan kegelisahan diri ini.

Ya Allah..Aku takut akan murkaMu

Ya Allah..aku takut...azabMu..aku tidak mampu dengan api neraka-Mu. Aku tidak mampu menanggung seksaan-Mu...Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Sesungguhnya Engkaulah sahaja yang dapat menolong hamba-Mu ini dari segala azab di akhirat. Terimalah taubatku dan segala amal kebajikanku.

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih dan lagi Maha Mengasihani.Segala pujian bagi Allah Tuhan pemerintah sekalian alam.

Ya Allah,ampunilah aku terhadap dosa yang terdahulu dan yang terkemudian, yang tersembunyi dan yang nyata, begitu juga dosa yang ku buat berlebih-lebihan, dan dosa yang mana Engkau amat mengetahui daripadaku.Engkaulah permulaan dan Engkaulah penyudahnya. Tidak ada Tuhan selain Engkau, wahai (Tuhan) yang membolak-balikkan sekalian hati, tetapkanlah hatiku atas (berpegang kepada) agama Engkau (Islam) dan atas menjunjung titah-Mu, Maha Suci Engkau.Sesungguhnya aku ini sebahagian daripada orang yang menzalimi diri. Ampunilah aku ya Allah, Tuhan Yang maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

No comments:

Post a Comment