17.12.09

Doa Akhir dan Awal Tahun

Doa Akhir Tahun


Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w dan keluarga baginda serta para sahabatnya.

Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan larangan-larangan-Mu tetapi aku belum bertaubat sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupai perkara itu Engkau telah menangguhkan azab-Mu yang telah ditetapkan kepadaku. Engkau telah memerintahkan supaya aku bertaubat daripada kesalahan-kesalahan itu. Sesungguhnya pada hari ini, aku memohon keampuanan dari-Mu, ampunilah aku. Dan apa yang aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redha dan janjikan pahala, maka aku memohonnya daripada-Mu Ya Allah Ya Karim YazalJalaliWalIkram. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta keluarga baginda dan juga para sahabatnya. Dengan segala puji tertentu bagi Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam


Doa Awal Tahun


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang dan Allah berselawat dan mengurniakan kesejahteraan ke atas penghulu kami Muhammad s.a.w dan ke atas keluarganya sera para sahabatnya. Ya Allah yang Kekal Abadi, Yang Qadim, Yang Awal dan ke atas kelebihan-Mu yang besar dan kemurahan-Mu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul dihadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dari-Mu disepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkan diri kepada-Mu, Ya Allah Yang Maha Agung dan Maha Mulia. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta keluarga baginda dan juga para sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.

No comments:

Post a Comment